ponedeljek, april 10, 2006

Reportaža: Piran, 8.4.2006

Po dolgem zimskem spanju smo to soboto s stažnim potopom označili začetek letošnje sezone in lahko rečem le, da je bil timing idealen. Dan je bil prav spomladanski z rahlim vetričem, morje mirno, vidljivost 4-6 metrov, temperatura okrog 10 stopinj. Nisem se še potapljal v tako mrzlem zato nisem vedel kaj točno lahko pričakujem. Proti mrazu sem se dodatno opremil s sposojenimi neoprenskimi nogavicami in brezrokavnikom, ki sem ga nekaj dni prej kupil ravno za take priložnosti.

Med opoldanskim potopom sem se predvsem ukvarjal s tem kako dohiteti vodjo, ki se mu je nekam grozno mudilo. Poleg tega sem se bojeval tudi z mrazom, ki me je na koncu cevi na 26 metrih že pošteno tresel in sem vlekel zrak kolikor mi je regulator dopuščal. Tako sem med 41 minutnim potopom porabil kar 140 barov! No, kljub temu sem vseeno uspel videti ugorja, kamuflirano rakovico a grdobine žal nisem videl čeprav naj bi bila pod cevjo. Na koncu mi je vodja ušel tako da sem sam naredil še 3 minutni varnostni postanek in zaključil potop kakih 5-6 metrov od obale.

Sledila sta malica in premor nato pa še drugi potop. Tokrat sem se pridružil snemalni ekipi Davc-Skuba in potop nekaj časa tudi vodil. Takoj na začetku smo imeli srečo saj smo par metrov od obale naleteli na prekrasen primerek morskega klobuka. Med drugim smo videli tudi navadnega ter pikastega zajčka, morske ježke, rumenega sprehajalčka, manjšo škarpeno ter zelo lepo pavlinko. Slike večine naštetih živalic najdete tukaj: nauportus.

Za posladek je na koncu Igor Vrhovec vsem skupaj precej podrobno predstavil svoj rebreather. Do takrat sem o rebreatherjih samo bral, videl nisem še nobenega, zato se mi je zdela predstavitev še posebej zanimiva. Morda so rebreatherji prihodnost, vendar so za enkrat navadnim smrtnikom zaradi visokih cen še precej nedosegljivi.