sreda, november 05, 2008

Nagrobne sveče

Nivi se je ob dnevu mrtvih navduševala, kako lepo je pokopališče videti ponoči. Se strinjam vendar se hkrati sprašujem ali mora res biti na vsakem grobu po 8 do 10 sveč?

K razmišljanju me je pravzaprav vzpodbudilo, ko sem v Merkatorju na polici opazil "elektronske sveče". Zgrozil sem se, ko nisem našel načina kako bi zamenjal baterijo. Res je, da taka "sveča" gori bistveno dlje kot običajna, voščena, vendar bo na koncu ravno tako končala v smeteh. Ne vem ali tu lahko govorimo o bolj ekološki izbiri za kupca. Če izbiramo med navadnimi in elektronskimi svečami, lahko izberemo le manjše zlo. Ker večina vztraja pri uporabi sveč v ohišju, zakaj le-ta niso narejena tako, da lahko izgorelo svečo nadomestimo z novo? Sploh najbolje bi bilo, če bi bila ta ohišja steklena in ne plastična.

No, pri nas doma, odkar pomnim, na grobovih prižigamo navadne voščene sveče, ki jih postavimo v majhno kovinsko hišico, da jih veter ne ugasne. Ob zgoraj napisanem sem vesel, da je tako, saj se mi zdi tak način še najbolj okolju prijazen.

Opomba:
Med pisanjem sem odkril, da se s to problematiko ukvarja tudi Okoljsko raziskovalni zavod (link na članek). Očitno alternative obstajajo, le poslužujemo se jih ne!

Oznake: , , ,

2 Comments:

At 6/11/08 11:18, Blogger Nivi said...

Ja, lahko kupiš stekleno svečo in potem menjaš samo vložek - vosek takorekoč. Najbolj ekološko kar more bit, pa še steklo se da reciklirat ko se enkrat razbije. Dobiš v naših štacunah.

 
At 6/11/08 12:28, Anonymous Anonimni said...

Najbolj ekološko je, da maš samo svečo in to tako iz čebeljega voska ;)

 

Objavite komentar

<< Home