torek, december 06, 2005

Smisel vsega

Ob branju tega sem moral tudi jaz "odpreti usta".

Kaj naredi en dan različen od drugega? Zakaj imamo praznike? Zato, ker smo se tako odločili. Dnevom dajemo poseben pomen mi sami. Seveda se tudi sami odločamo ali bomo komu kaj podarili, ali ne. Nikjer ne piše, da so darila obvezna ob rojstnih dnevih. Je mar važno, če to vsi počnejo? Tako kot ne praznujejo vsi ljudje Božiča ali novega leta, tako tudi ni v vseh kulturah rojstni dan tako pomemben. Pa vendar ima vsaka kultura svoje praznike. In načine kako jih praznuje.

Kar se tiče kapitalizma in praznikov... v Jugoslaviji nismo praznovali ameriških praznikov kot so npr. Noči čarovnic ali Valentinovo. Zdaj jih in trgovci to poskušajo čim bolj izkoristiti. Nas kdo sili kupovati darila ob takih praznikih? Nas kdo sili upoštevati te dneve kot nekaj posebnega? Odgovor je NE. Tako kot je novo leto "samo še en nov dan", so to tudi rojstni dnevi, Valentinovo ali katerikoli drugi dan. Vse je odvisno od perspektive.

Se strinjam, da je izbira darila lahko mučno in nehvaležno opravilo. Zgodi se, da ne veš ali je obdarovanec dejansko zadovoljen z darilom ali pa ni in svoje razočaranje skriva. Zato se mi zdijo "seznami želja" precej praktična stvar, čeprav pravzaprav do letos nisem napisal še nobenega. Če se že obdarujemo, se dajmo z rečmi, ki nam bodo prišle prav in/ali nam polepšale dneve.

12 Comments:

At 6/12/05 21:29, Blogger Vesna said...

Hmmm... Ob tem postu, ki ga navajaš, je tudi mene spreletel srh. Pa žal nimam časa nič napisat daljšega. Tako da podpiram tvoje mnenje.

 
At 7/12/05 00:27, Anonymous Anonimni said...

hmmm tud jst v vecini podpiram mayhemovo mnenje ....razen v eni tocki "seznamih zelja" , ki se mi sploh ne zdijo dobra ideja ...hmmmmm... ker
1.) seznami zelja pokvarijo presenecenje :(
2.) raje kot uporabne stvari dobim za darilo "neuporabne" naj se slisi se tako cudno .... ker si ponavadi uporabne reci kupim ze sam, pa se to je da so uporabne reci bl podvrzene temu da se unicijo/okvarijo kot "neuporabne" in ce pogledam polico na kateri je kup raznih skodelic,plisatih igrac itd. itd. na katere me vezejo (najveckrat) lepi spomini imam raje to kot pa da bi dobil nekaj kar bi uporabljal leto ali dve
3.) ne morem si predstavljat da bi mi punca dala seznam zelja (oz. da bi jst njej) ne recem da bi glih tisti moment koncala vsekakor pa "ne bi bilo dobro za naju"
pa tudi od prijateljev si ne morem predstavljat da bi dobil oz. komu dal tak seznam ko si s prijatelji in prijatelcami kupujemo darila je najveckrat darilo kj hecnega ne pa uporabnega (hehe najveckrat ksn "rekvizit" iz sex-shopov) saj navadno je zmeri zraven tudi ksna skatla cokolatinov in ksn parfum
...nevem meni je najlepse pri darilu samo odvijanje in presenecenje, ko odkrijes kaj je notri, ne pa da lhko pricakujes eno od 10 stvari ki si jih napisal na seznam ...no mogoce sm sam jst tak

 
At 7/12/05 08:22, Blogger Mayhem said...

Spet bom rekel tako.. vse je stvar perspektive in lastnih predstav. Nekomu se zdi "seznam želja" super ideja, drugim zanič. Logično, mar ne? :)

Sicer pa nikjer nisem definiral komu ga pokažeš ;) V mislih sem imel tudi jaz predvsem familijo in še eno osebo. Na koncu pa tudi oni niso upoštevali tega seznama. Sem bil hudo presenečen, ko sem odpakiral tisti pekač :D

Še vedno pa se mi zdi včasih bolje vprašati "kaj bi rad za rojstni dan?" kot pa kupiti nekaj na slepo in upati na najboljše.

 
At 7/12/05 09:42, Anonymous Anonimni said...

samo majhna thenikalija Halloween izvira iz keltskega "praznika" Samhain-a ne od grkov

 
At 7/12/05 09:57, Blogger Mayhem said...

Predmet debate ni od kod izvira kak praznik, ker lahko to vsak pogleda na Googlu, če ga že zanima. Zarad mene lahko tist pridevnik "ameriški" komot spregledate.

 
At 7/12/05 11:07, Anonymous Anonimni said...

Zadnič smo mel podobno debato na poti v službo in smo soglasno ugotovili, da nihče ne mara dobiti cheap buteljčnega vina. To vino tako in tako samo kroži - iz roke v roko. Vseeno je boljše dati pivo - vsaj spiješ ga rad. Podobno je s škatlami "čokolatinov". Na koncu jih vsako leto cel kup vržem stran, ker pač ni vsaka čokolada/bonbonjera dovolj dobra za moj prefinjen okus ;) Enaka zgodba je glede igračk iz sex shopov. Ljudjem manjka časa, da bi se mal bolj podrobno poglobili v človeka, ki ga hočejo obdarovati in njegove potrebe. Zato podpiram sezname želja!

 
At 7/12/05 11:59, Anonymous Anonimni said...

simona tle si pa nasprotujes: "Ljudjem manjka časa, da bi se mal bolj podrobno poglobili v človeka, ki ga hočejo obdarovati in njegove potrebe. Zato podpiram sezname želja!
" ...v kolikor dobis seznam zelja se ne poglobis v cloveka ker ti sam pove kaj bi rad ...sicer pa nevem kaj si s prijatleji kupujete "dobrovoljcka" al kaj da mas tako prefinjen okus za cokolado in vino da zavrnes(vrnes,vrzes v smeti ....) 3/4 njih ... mocno dvomim sicer pa ce govorim na splosno je 3/4 cokoladnih daril bacio-v/ferrero rocher-jev/mozzart-ov/rafael-ov ce pa teh ne jes oz. ce ti prijatli kupujejo kraseve napolitanke mi je pac zal zate .... ahhhh pravzaprav mi je po tem ko sm prebral tvoj post tako ali tako zal zate (6)

 
At 7/12/05 14:36, Anonymous Anonimni said...

troo blodnjak , in mayhem:"Predmet debate ni od kod izvira kak praznik, ker lahko to vsak pogleda na Googlu, če ga že zanima. Zarad mene lahko tist pridevnik "ameriški" komot spregledate." sej ti ni treba bit s tako togostjo vezan na to da morajo vsi odgovori pod neko temo pripadat teji temi se vedno je to konstruktivna debata a ne ?

 
At 8/12/05 00:18, Anonymous Anonimni said...

Blodnjak, kaj pa če si bližje neki osebi, odnosno fantu, kot pa staršem/sorodikom? In ve o tebi fant mnogo več, kot pa starši/sorodniki?

 
At 8/12/05 12:18, Anonymous Anonimni said...

@anonymous - seznami želja prihranijo ogromno časa - razen če imaš na voljo par buteljk, čokolad, ..., da jih poturiš naslednjemu slavljencu... meni je pa žal za vse ki so brez idej in dobesedno mečejo denar v smeti

 
At 8/12/05 15:53, Anonymous Anonimni said...

@Blodnjak - govorila sem s svoje perspektive. Rajši dobim stvari, ki si jih želim, kot pa da dobivam reči, ki jih ne potrebujem (npr. mama mi je v treh letih 2x podarila šlafrok ... pa nisem nobenega niti 1x nosila ... se je splačalo?) in ki - slej kot prej - romajo v smeti. Včasih sem jih še hranila, ker se mi je zdelo brezsrčno "darila" stran metat, zdej se s tem ne obremenjujem več. In zato tudi vse bližnje vprašam kaj si želijo ... če nič posebnega, se sama potrudim in poiščem nekaj, na kar sploh pomislili niso. Point je da rajši sama obdarujem druge kot pa da se soočam z darili, ki mi niso všeč in jih ne potrebujem. Vem, dober namen je tisto, kar šteje... se moram potruditi in to malo bolj ceniti :)

 
At 9/12/05 09:15, Anonymous Anonimni said...

Priznam, razvajena sem. Sem se uspela razvaditi v vseh teh letih kar skrbim sama zase. Prej mi to ni bilo namenjeno.
None taken :)

 

Objavite komentar

<< Home